keskiviikkona, toukokuuta 2

Suhari

Muutamia päiviä sitten matkustin taksilla Maamme Pääkaupungissa. Enpä ole ennen sellaista kyytiä saanut... Taksikuski oli kuuskymppinen, pyöreä, harmaantunut pälvikalju. Suonia poikki nenästä ja cologne hajua tyyliin imelä. ”Saman akan kanssa oon ollut jo nelkyt vuotta, mut kyllä mul kato naisia on ollut”, tilitti hän, omasta aloitteestaan. Koko sen vajaan tunnin verran (prkleen ruuhka-ajat!) jonka olin takapenkillä, Suhari selosti seikkailujaan naisten kanssa. Oli kuulemma 16-vuotiaana ollut kesätöissä Postissa ja siellä oli ”kakskymppinen täti mut kellistänyt, häh-häh-hääää! Kato sehän vei mua niinku pässiä, perkele!”

Välillä Suhari väänsi Janne Tulkin äänen täysille ja hoilotti mukana – ”kato mä harrastan karaokee, häh-häh-hää, perkele siellä niitä naisia vasta on munille pyrkimäs, kato saa rumimpia potkia syrjään, häh-häh-hää!”

Oli nainut naapurin akkaa, mutta kun ei tuntunut hyvältä niin oli lopettanut kesken, häh-häh-hääää! ”Olihan se ruma temppu mut kato niin mä tein, ei sillä etteikö kunto olisi kestänyt, mut niin mä vaan sit tein, häh-häh-hääää! Lopetin kesken!” Äijä hekotti omalle tarinalleen niin että oli ajaa lyhtypylvääseen pahki. Mua ei juurikaan naurattanut kun iljetyksen väristykset juoksi pitkin selkäpiitä.

”Kato mä olen vanha autokauppias ja rallikuski, perkele! Ne on sellasii poikien vetoja kato nää naishommat kato. Perkele se on ihme että kun ihmisillä on niin huono itsetunto nykyään, niin sit tulee avioeroja ja kaikkee perkele, ei osata pitää näitä juttuja erillään kato! Akka kysy et kuinka monen naisen kans mä olen ollu kato nii enhän mä perkele sitä sille kertonu. Perkele! Akka vaan nauro mulle, perkele! Häh-häh-hääää!”

Taas kuunneltiin Janne Tulkkia ja Suhari raakkui mukana. Mietti vissiin seuraavaa kommenttiaan: Jalkakäytävällä käveli äiti lastenrattaitten kanssa. ”Perkele noita isättömiä lapsia, niitä kyl riittää, perkele! Vaan kai ne soittais jos olis rahaa vailla? Eiks niin? Häh-häh-hääää!”

Että näin.

Ei kommentteja: