tiistaina, helmikuuta 26

Teologiaa

Menetin aamulla taivaspaikkani. Kurautin Hoitotädin pihaan Ipanan kanssa ja nousin autosta. Justiinsa samalla hetkellä viereen köpötteli Pullea Vanha mies, joka työnsi naamansa melkein kiinni omaani, tillisteli hetkisen ja kysyi sitten, että arveletko pääseväsi taivaaseen? Vastasin että kyllä, taivaaseen pääsen minä. Paappa kysyi, että millä perusteella? Tuumasin, että siksi kun kaikki ihmiset pääsee taivaaseen. Ei pääse, tiedotti Äijä, taivaaseen päästään vain me uskossa olevat. Siinä vaiheessa mua alkoi vituttaa Ukon ahdasmieliset uskomukset ja sanoin, että teillä uskovaisilla mahtaa sitten onneksi olla ihan oma taivas ja lähdin kälppimään.

Pitäköön taivaansa, mä tiedän, että mulle ja mun rakkaille on ihan oma paikka pedattuna pilvien päälle.

Ei kommentteja: