lauantaina, joulukuuta 4

Tunti helvetissä

Kävin hammaslääkärissä. Viisaudenhammas vietiin.

Lääkäri kertoi tapahtumien kulun etukäteen. -Laitan puudutuksen, avaan ikenen ja otan hampaan esiin. Sitten teen siihen uria poralla, jotta sen saa otettua palasina pois.

Mua ei vielä pelottanu juuri lainkaan (vaikka varmuuden vuoksi sanoin että mua kovasti pelottaa tämmöiset hammashommat).

MUTTA!

Siinä vaiheessa kun pora alkoi huutaa maksimikierroksilla ja sieraimiin leijui käryävän luun haju, iski paniikki. Tärisin ja uikutin, puristin penkin käsinojia rystyset sinimustina.

Poraus ja kaivelu jatkui 45 minuuttia. Välillä Lääkäri katto röngtenkuvaa ja tuumasi että onpa tuo hermokanava lähellä. - Jos katkaisen sen niin sun alahuuli jää lurpolleen loppuiäksi. Ethän sä sitä halua? -Ängghhngnnhhh!!!! yritin sopeltaa suu täynnä kidutusvälineistöä.

Sitten porattiin ja rääkättiin lisää.

-Kylläpä tämä vuotaa, sanoi Lääkäri, ja olen jo porannut tämän ihan ontoksi eikä tuo juuri inahda mihinkään! Ja lisäsi vielä (vissiin lohduttaakseen itseään ja mua)että no, jos mä olisin katkaissut sen hermokanavan niin sitten olisi veri roiskunut kattoon asti!

Jippii, tuumasin hengessäni ja tärisin vähän lisää.

Tunnin kuluttua aloituksesta oltiin siinä pisteessä että Lääkäri ompeli raadellun ikenen kiinni. Verinen tikkauslanka sujahteli nokkani edestä edestakaisin - mikä tervetullut näky!

Että joo. Operaatiosta on viisi päivää aikaa ja leuka on yhä edelleen kipeä, turvoksissa ja mustelmilla. Kaipa se maaliskuuhun mennessä rauhottuu, sitten on nääs viimeisen viisauden vuoro ja sama rääkki uudelleen...

3 kommenttia:

Tanja kirjoitti...

Ja mä kun luulin, että mulla oli kamalaa, kun poistettiin 3 viisautta kerralla, 2 niistä leikkaamalla. Yks juuren pala on suussa vieläkin, kun meni hukkaan.. Nyt olen tyytyväinen, kun tuli hoidettua pois. Tsemppiä!

knarpette kirjoitti...

Huh, mikä kokemus! Ja minä kun jaksan aina kertoa siitä, kun hammaslääkärin pora hajosi suuhun ja syljeskelin metallin palasia vielä operaation jälkeenkin.. Se ei edes oikeasti ollut niin kamalaa kuin miltä se kuulostaa. Lohduttaudu sillä, että tällä tosielämän kertomuksella saat useimmat hiljaiseksi - olet siis Sankari!

Hanna kirjoitti...

Tanja, kiitos. Onneksi ottivat multa vain yhden tällä kertaa, muuten ois tullut aikamoinen nestedietti. (No, toisaalta, ei sekään olisi ihan huono homma ollut...)

Knarpette, eipä ole sullakaan ihan putekeen mennyt hammashomma! ;oD Juu, nyt on hyvä kidutuskertomus kerrottavana, ja ajan myötähän se vaan paranee, ehhehe.